Magsjuka och plusgrader

Jahopp, då fick man sig en släng av vinterkräksjukan... Jag som hade hoppats enormt mycket på att få slippa. 
I min värld finns det ingen värre "vanlig" sjukdom än maginfluensa, har hellre hög feber i en vecka. Det kanske var lite att ta i men jag är verkligen livrädd för att spy. Nellie verkar ha fått sig en omgång igår kväll också. Lilla gumman, hon ska ju inte vara sjuk!

Kunde inte snön få stanna några dagar till? Helst över jul- och nyårsafton, så att det blir lite stämning för en gångs skull. Jag är mycket avundsjuk på dem som är bosatta längre norrut. I mitt vinterparadis mäter snön 80 centimeter. I mars då vi brukar åka dit är det som mest snö - runt 1 ½ meter. Längtar :-)




Maja räddade min dag idag. Hon ville pigga upp mig lite och kom hit med filmen "The holiday" som jag så länge har velat sett. Tack snälla du! : )

Läst bloggen http://vimmelmamman.blogg.se? Den här kvinnan skriver om kampen emot "skitsjukdomen" - cancer. Jag har följt hennes blogg länge och häromdagen fick hon ett mycket glädjande besked. Jag kunde inte låta bli att låta några glädjetårar rinna nedför kinden. Hennes blogg får iallafall mig att få perspektiv på saker och ting.

Denna otäcka sjukdom.. Ingen i min närhet är drabbad och det tackar jag gud för. Dessvärre är sannolikheten att någon man känner eller att man själv kommer bli drabbad ganska stor, men det är ju bara dumt att tänka så.
Sålänge man är frisk ska man inte klaga över någonting egentligen, vi borde tänka lite längre ibland innan vi yttrar oss om alla dessa i-landsproblem. 
Ta bara magsjuka egentligen, någon eller några dagars h-vete sedan är man frisk och kry igen? Ändå kan man inte låta bli att beklaga sig och visst, det är inte roligt.. Men man kanske t.o.m tappar ett par kg på kuppen!! Skämt å sido.. Skärpning nu!


Nåväl, nog pratat om eländigheter. När herrn kommer hem från sitt träningspass blir det filmmys med tända ljus som alltid och lot´s of tea, om magen tillåter vill säga... Först The holiday, sedan Wallander kanske?

   



Kram från oss

Kommentarer
Postat av: christel

Läser också "vimmelmammans" blogg. Och man får sig verkligen en dos verklighet när man läser...

Finns alltid de som har det värre, hur mycket vi än avskyr vår tillvaro så tenderar våran värld bli väldigt fyrkantig ibland....Vissas mer än andras.



Hoppas ni blir friska snart! Krya på er! Kramar C



2008-12-14 @ 18:28:24
URL: http://christelsanchez.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Och du som verkligen hatar att spy gumman...precis som jag:S

Skönt att du är bättre=)

Kommer hem den 21a. Då ska vi ses...saknar er så det gör ont i mig.

puss o kram

2008-12-15 @ 23:53:11
URL: http://mimmikahlin.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch vad tråkigt! Hoppas ni mår bättre!

Blir nog ricinolja om jag inte fått efter helgen iaf, är sugen redan nu men Magnus vill att jag väntar ngr dagar till =) MEn det är så segt att gå över, ja du vet ju =)

Ha det fint! kram

2008-12-17 @ 20:26:58
URL: http://lindamagnus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0