Snöfall

Nellie har inte varit riktigt på samma goda humör som hon brukar de senaste dagarna. Idag förstod jag varför, hon har fått ytterligare en tand. Sjunde tanden kom i underkäken. Så nu har hon tre tänder i underkäken och fyra i överkäken.

Inte konstigt att dom blir gnälliga, det måste ju göra ordentligt ont när tandköttet spricker! Men hon kunde ha vait betydligt gnälligare än hon är, hon är så snäll. Tror att hon har en ganska hög smärttröskel, precis som hennes mamma.

Jag och Nellie skulle egentligen ut och promenera med Johanna och Miranda nu på förmiddagen men jag ställde in. Hoppas på att Nellie är på bättre humör på torsdag så tar vi promenaden då istället.



Istället ska vi nog börja julpynta lite. Det kanske är lite tidigt men jag vill njuta av det läänge, det blir så mysig stämning. Ska upp till stan senare och dels köpa en ljusslinga som jag la undan (det var den sista och jag hade inga pengar med mig). Ska även följa med mamma och titta på tyg till kuddfodral och kanske gardiner.

Det snöar för fullt ute. Låt den snö som kommer få stanna ända till februari någon gång, slask är jag nästan säker på att ingen gillar!

Det närmar sig mer och mer till den årliga underbara fjällveckan. Nellies första men absolut inte sista : ) Som vanligt är där redan fullt med snö (60 cm) som garanterat stannar tills april. Längtar!

             


Kommentarer
Postat av: Malin & Clara

Oj! Redan tand 7? Här har vi fått 2 men som ändå inte riktigt är fullt uppe ;-)

Visst är det mysigt med snö... hoppas det får stanna ett tag, jag har också börjat julpynta lite, kan inte hålla mig tills nästa helg.

Kramar till er

2008-11-24 @ 16:54:59
Postat av: Anna-Karin

men shit, redan 7??? =) hehe min lillfisa har en som knappt e uppe helt=)

2008-11-24 @ 21:07:12
Postat av: Therese

Är besvärligt med dom där tänderna:)



Kolla mitt inlägg "utmanad", sen när du har tid :)



Kram

2008-11-26 @ 10:21:06
URL: http://tessie80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0